O autorze
Justyna Pasionek – absolwentka Wydziału Matematyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Prowadzi autorskie warsztaty i treningi (indywidualne i grupowe) na temat holistycznego podejścia do efektywności i skutecznej realizacji celów z uwzględnieniem zasad zarządzania własną energią.
Od lat zafascynowana wpływem aktywności fizycznej, psychologii sportu oraz pracy mózgu na produktywność i osiągnięcia człowieka.

Ideę efektywnej produktywności, czyli zarządzania własną energią propaguje głównie w środowisku przedsiębiorców i osób chcących

justynapasionek.pl
sekretyefektywnosci.pl
LinkedIn
Facebook

O słabej SILNEJ WOLI w życiu i w biznesie oraz prosty sposób, który ją usprawni

Próbowałeś wiele razy zmusić się do zrobienia czegoś a później i tak nic nie wyszło? Doszedłeś do wniosku, że nie masz wystarczająco silnej woli by wytrwać w postanowieniach?

Chcę, abyś zrozumiał jedną rzecz…

Jednym z podstawowych fundamentów, które rozpoczną proces budowy „silnej woli” jest zwrócenie uwagi na Twoje codzienne życie – a dokładnie na to jak dużo jest w nim stresu.

„Kto dziś się nie stresuje?”

Biznes, praca, obowiązki domowe, rząd, ekonomia, pogoń by nadążyć za nowościami technologicznymi i zmieniającym się światem, czy tez zwykłe problemy zdrowotne, czy też troski wynikające z braku budujących nas relacji z ludźmi. Dziś żyjemy w świecie stresu, więc nie tyle ważne jest, aby go wyeliminować ze swojego życia (w 100% nawet się nie da) co nauczyć się odpowiednio i prewencyjnie na niego reagować. To właśnie sposób reakcji jest tym, co odróżnia osoby produktywne od osób wysoce produktywnych i szczęśliwych zarazem.

Dużo czy za dużo?

Pewna ilość stresu, jeśli chodzi o Twoje rezultaty, może być bardzo pomocna, lecz... nadmiar stresu sprawi, że Twoja energia spadnie, a Twoja SILNA WOLA znacznie osłabnie. Nie da się ukryć, że stres to Twój cichy zabójca od którego człowiek się niestety uzależnia.

Lewa część Twojej kory przedczołowej (tak jakby szef Twojego mózgu) pod wpływem dużej ilości stresu przestaje działać prawidłowo co upośledza Twoją produktywność. Twój system odpornościowy zaczyna się obniżać a zdrowy i spokojny sen staje się coraz trudniejszy. To wszystko sprawia, że Twój organizm nie ma szans na wytworzenie w sobie wystarczająco dużo energii, która jest potrzebna do utrzymania silnej woli. Mózg człowieka to dość leniwy organ, który lubi czuć się bezpiecznie. W momencie kiedy nie ma energii do prawidłowego funkcjonowania ostatnią rzeczą na jaką będzie miał ochotę - to wspierać Cię w Twoich działaniach, którym towarzyszy mantra „Mam silną wolę, mam silną wolę”. Na najbardziej podstawowym poziomie to nie Ty decydujesz o swojej silnej woli tylko Twój organizm. Ty jedynie możesz zadecydować o działaniach jakie podejmiesz, by proces silnej woli mógł w pełni się rozwinąć.

Dlaczego jest ważne, abyś to zrozumiał?

Pracując z wieloma osoba zauważyłam, że bardzo często pojawia się później myślenie: „Może coś ze mną jest nie tak? Ja to chyba jednak nie mam silnej woli… Mi to nie wyjdzie bo wiele razy już próbowałem”. Taki sposób myślenia sprawia, że zaczynami sami sobie podcinać skrzydła i okradać siebie ze szczęścia zarówno w życiu jak i w biznesie ponieważ podświadomie myślimy: „coś ze mną jest nie tak”. Wszystko jest z Tobą dobrze mój przyjacielu, lecz proszę zwróć uwagę na to, jak możesz sam się wesprzeć na drodze do budowania silnej woli.


Dziś podaję prostą wskazówkę – która sprawdza się bardzo dobrze a co najważniejsze nie wymaga dużo czasu – tylko 3 minuty.


Zamknij oczy na 3 minuty i skup się tylko na oddechu. Zrób głęboki wdech nosem i wydech ustami.

Proste prawda?

Powodem który sprawia, że to działa jest fakt, że podczas tego ćwiczenia Twój mózg otrzymuje sygnały, ze wszystko jest ok a Ty czujesz się bezpiecznie i możesz się zrelaksować. A kiedy jesteś zrelaksowany… dokładnie wiesz jak bardzo produktywny i skoncentrowany jesteś, zgadza się?

Pozwól, że zadam Ci pytanie:

„Jakby zmieniała się jakość Twojej pracy i życia, gdybyś zamiast stresu czy wewnętrznego niepokoju był bardziej zrelaksowany i skupiony na tym co robisz, a Twoja silna wola naprawdę była SILNA?”


Zarezerwuj trzy, 3-minutowe przerwy w ciągu dnia na to, by przywrócić swoją naturalną zdolność do skuteczniejszych działań. Napisz w komentarzu jak się czujesz i podziel się informacją z najbliższymi.
Trwa ładowanie komentarzy...